söndag 9 mars 2014

Träslöjd! Klar!

Inspiration

Jag har inte inspirerats till mitt arbete alls utan för att ni sagt att det är vad vi ska göra. Dock så har jag valt märket för att jag gillar detta laget.

Jag har valt att göra ett nyckelskåp för att vi har inget hemma. Jag har valt att ha Tottenhams Logo inuti för att jag gillar detta laget.


                                   



Skiss

                                      Någon utav dessa 3 skisser kan jag tänka mig att göra.





Formgivning


Nyckelskåp i brunt, vitt eller gult.






Ritning

Här är min skiss med mått och detaljer.






Materialet som jag har är väldigt hållbart. Jag har oljat träet så att det ska hålla ännu längre. Jag har ju också borrat i skruvar så att den sitter fast.


Mitt arbete blev bra, Hade tänkt att ha en fotboll inuti men det blev Tottenhams logo istället.
Ett problem är ett det är lite svårt att såga ut märket för det är väldigt svårt när man svänger träbiten. Jag var nära att såga av en del men det gick bättre än bra.


Jag tycker att bokhyllan ser ganska modern ut eftersom att jag har ett märke på samt att träet ser väldigt nytt ut. Har aldrig sett en sådan bokhylla förut så antar att det är nytt!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar