onsdag 20 mars 2013

SO (test) Sveriges största skämt skolmaten

                      Den svenska skolmaten

Dom flesta i Sverige tycker att skolmaten är väldigt dålig och för det mesta bara äcklig mat.
Ganska snålt med maten, det är inte alltid som man får den maten som står på pappret dom kan ha gjort för lite mat så att dom blir tvungna att värma gamla rester.

Det är kanske någon gång i veckan som det är väldigt god mat.
Skolorna i Sverige är snåla när det gäller pengar så dom kanske köper in ärtsoppa och lagar som kanske 10 % gillar så är man hungrig efter att man varit och ätit så blir man sämre när man ska jobba.
Jag har själv gått på två skolor och min förra skola hade mycket bättre mat dom tänkte mer på maten än min nuvarande och det kan man se för min förra skola hade väldigt bra betyg och det kan ha och göra med maten. Dom lagade oftast mycket god mat och det gjorde så att man presterade bättre på prov och tester. Jag tycker att Sveriges skolor ska sluta vara snåla och göra godare mat och ganska nyttig.

Jag läste en artikel på en hemsida för inte så länge sedan det var två tjejer som hade väntat på att få ta mat men maten tog slut så dom värmde upp gamla rester och när dom kom fram för att ta mat så var resterna också slut så dom fick vänta i ytterligare 15 minuter vilket är väldigt dåligt.
Jag tycker att skolorna ska gå och säga till rektorerna om vad dom tycker om skolmaten och att dom ska ändra på detta problem.


Skriven utav kingen som vill ha ändrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar