fredag 22 mars 2013

Sandor / Ida äntligen klar! bok upp v12

                         Slut på denna bok!


Boken dom jag läst heter Sandor / Ida och är skriven utav Sara Kadefors. Jag tror att budskapet med boken var att alla kan lyckas och att man inte ska sluta kämpa även om det är jobbigt.

Jag tyckte att denna bok var helt okej men inte riktigt bra jag gillar mer äventyr och mer action i böckerna. Det var lite mer utav en kärlek /drama bok vilket jag inte gillar. Boken gick att läsa hela tiden utav att bli trött utav den men den var inte rolig.

Denna boken är skriven i nutid för att dom använder datorer. Miljön är ganska trång i och med att dom bor i storstäder som Stockholm och Göteborg.

Boken handlar om Sandor och Ida. Sandor är en kille som är utanför gänget i början blir kallad för bögjävel och andra saker. Ida är lite mer utav den populära personen alla tycker att hon är snygg och sånt så hon blir väldigt populär. Ida har det svårt hemma hennes föräldrar är skilda och hennes mamma har det svårt att ta hand om henne.

Jag skulle ge denna bok +++ utav +++++ plus för att den förtjänar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar