måndag 22 september 2014

Vindkraft?!? Nej tack!

Jag säger nej till vindkraft! Här är anledningarna till varför.

Det fanns 2036 vindkraftverk (2011) vilket bidrog till 4% utav våran el. Folk säger att vi borde satsa på vindkraft men om vi skulle bygga vinkraft så att de skulle göra 20% el så måste vi bygga drygt 8000 nya vindkraftverk vilket skulle kosta oss runt 224.000.000.000 kr. 

Vindkraftverk låter också väldigt högt vilket många tycker är störande. Sen kommer problemet vart dom ska stå. dessutom så blåser det inte alltid vilket kan göra så att vindkraften inte drar in någon energi alls.

3 kärnkraftverk bidrar till lika mycket energi som 20.000 vindkraft skulle göra. Och vi har inte några problem med kärnkraftverk i nuläget. 

Det finns cirka 1800 vattenkraftverk i Sverige vilket gör 45% utav all el vi har. Alltså så gör ett vattenkraft 10 gånger så mycket som 1 vindkraftverk.

Jag tycker inte att vi ska satsa på vindkraft i nuläget för det kostar så mycket pengar för så lite el.
Jag hoppas att jag hår fått er att se min åsikt om vindkraftverk och att ni kanske har ändrat er efter detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar