tisdag 25 februari 2014

Mitt syslöjdsarbete Vt14 Klar!

Jag har inspirerats till att sy en t-shirt i 100% bomull för att det andas och man blir inte så svettig i det. Jag tänker att det kan vara skönt att ha till sommaren. Först tänkte jag så ett par byxor men det tänkte jag att det var för svårt.


               
Här är min arbetsprocess kan var fint att ha något utav dessa detaljer på tröjan.


















                                                      Här är min T-Shirt ritning med mått.

                                                        Bakre delen                             främre delen.




Jag valde de tyg för att det kändes skönt och det är inte så tjockt så den är perfekt till sommaren.

Materialet som jag har valt är bra och hållbart samt mjukt.





                                      Jag har nu gjort tryck på min tröja. Det är en halvmåne.




Jag är nöjd med mitt arbete och tycker att det blev väldigt bra. Den blev inte som jag hade tänkt mig i min skiss men jag är fortfarande nöjd. Jag har inte fått något problem direkt det var bara att det tog lite tid att hitta rätt storlek


Jag tycker att tröjan är en hemma tröja. En tröja som du bara har hemma och chillar med eller så kan man ta den till stranden. Det ända är att det är svart så den drar ju på sig mycket värme.

1 kommentar:

  1. Erik du har nu gjort en planering på en enkel nivå. Du kan lägga mer tid på dina skisser och formgivning för att nå högre nivåer i både skisser och formgivning. Du kan t.ex använda datorns hjälp eller kalkera bilder för att få fram rena snygga grundbilder. Dessa kan du sedan förändra och lägga till din egna formgivning. Du kan komplettera med tygprover för att förstärka dina idéer. Din motivering blir mycket starkare om du har med inspirationsbilder eller länkar till sådant du gillar. Nu saknas kopplingen till temat som du och jag pratade om på lektionen senast. Du kan göra fler formgivningsförslag där du visar och motiverar det. Fortsätt fylla på här på bloggen och skriv vad du gör varje vecka. Använd lathunden för att få med allt i din dokumentation.

    SvaraRadera