onsdag 12 februari 2014

Åkulla frilufsdag sammanfattning

Del 1.

Jag ska ha på mig ett underställ från Newbody som är gjort av 100% polyester. Jag ska ha ett par träningsbyxor (65% polyester 35% bomull) och en tjocktröja (80%bomull 20% polyester). Jag tog på mig ett par strumpor som är lite tjockare. Jag hade också på mig en skidjacka. Jag tar också med mig ett par termobyxor om det skulle bli kallt, mössa, vantar + extra vantar om de blir blöta. Detta lägger jag i min ryggsäck. Jag tänker att lager på lager är bra men jag ska inte ta bomull nära kroppen för då kommer jag att svettas och bli blöt, då torkar det inte och då blir jag kall och börjar att frysa.


Del 2.

Jag tycker att det fungerade bra med kläderna jag hade på mig. Jag behövde inte använda sakerna jag tog med mig i ryggsäcken för att jag blev inte blöt och det var inte så kallt som jag trodde att det skulle bli. När jag blev för varm så tog jag av mig vantarna och mössan för att svalka huvudet och torka bort svetten från händerna. Jag tyckte att dagen blev lyckad i Åkulla och därför känner jag att jag ej kunde agerat på något annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar