fredag 17 januari 2014

Religiösa dikter!

Någon du känner är din bäste vän, är beredd att göra allt utan att begära någonting i gengäld.
Någon du känner vill dig alltid väl, vill i nöd och glädje gå hemlig vid din sida, vårda om din själ.
Han gick in i din sorg och längtan.
Han grät med din gråt.
Han var plågad och frestad som du.
Och han älskade dig över allt.
Han gick in med sitt liv på jorden.
Gud tog plats i din eget ställe.
Hans seger blev din.
Och han älskade dig över allt

Av: Rebecca Posluk



Jesus, Guds son, du är ljuset i mitt inre.
Låt inte mörkret få tala till min själ.

Du omsluter mig på alla sidor och Du håller mig i din hand.
Du skyddar mig från dödsrikets rand.
Du är helig, Du är hel.
Du är alltid mycket mer.
Än vi någonsin kan förstå.
Du är nära ändå.
Du välsignade vår jord, 
blev till bröd på vårt bord.
Gud Du är så fin. 
Gud är min och din.
Gud är stor!
Salig är den som tror!
Av: Religionsutskottet



Dikterna handlar om Gud, och Jesus. Och vad han är och betyder för oss. Saker som han har gjort mot oss.

Jag valde dessa dikterna för att jag tyckte att dom var väldigt fina. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar