fredag 4 oktober 2013

62 dagar bokresension

1. Fakta om bokens titel och författare finns med.
2. De viktigaste personerna presenteras.
3. Miljön och tiden presenteras.
4. Handlingen sammanfattas kort.
5. Språket och berättartekniken beskrivs.
6. Budskapet lyfts fram.

7. Man ger ett omdöme och motiverar det.

Boken heter 62 dagar och är skriven utav Cilla Naumann. Det hela handlar om Tom och hans kompisar som har hamnat illa ute för att dom begått ett brott. Det utspelar sig på nutid och miljön är lite utanför stan. Språket är ungefär så som tonåringar snackar så det tycker jag att Cilla har lyckats med. Jag vet inte riktigt vad budskapet är men jag tror att det är att man inte ska begå brott. Jag tycker att boken var bra men ganska segt att lyssna på. jag ger boken 3 av 5 fotbollar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar