fredag 19 april 2013

Bok uppgift v16


  • Det gamla paret hade inte TV, deras radio hade gått sönder och det var långt till närmaste granne, därför hörde de inte varningen som gick över hela landet den morgonen. "Röd varning! Maximal Varning!" ropade man ut i radion i alla TV-kanalerna.
  • "Orkanen Mitch är på väg mot Honduras! Det är en av de värsta orkanerna på hundra år! Orkanen Mitch har dragit fram över Mexiko och Belize och förorsakat mycket svåra skador. Nu rör den sig söderut med ökande hastighet och närmar sig Honduras.
  • Röd Varning! Maximal Varning
    En orkan.








    Egen tanke.

    Jag valde videon för att det var en väldigt stor storm och den hittade jag snabbt.
    Bilden valde jag genom att jag sökte på orkan och hittade många bilder men valde denna för att jag tycker att den ser häftig ut.
    Om jag skulle råka ut för en kraftig orkan här i Falkenberg så skulle jag ha åkt iväg till något säkert ställe och väntat tills den var över.
    Jag tror dock inte att det kan komma en så stor orkan hit till Falkenberg som Katarina för att havet är nog inte tillräckligt varmt för det.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar