onsdag 7 maj 2014

Praodagbok

Min praodagbok, vecka 15 och 17 våren -14 Måndag 7 april. Jag började med att presentera mig för dom som jobbar på stället. När lektionen började så presenterades jag för barnen. Jag fick vara med på lektionerna och var med på rasterna. Jag spelade fotboll med barnen. Tisdagen 8 april. Denna dagen var precis likadan som igår. Onsdagen 9 april. Började redan klockan 7. Var med på fritids. Lekte med barnen och åt frukost med dom. Sen var det skoldax. Vi i åk 2 hade en dag uppe på Stafsinge Ip med åk 5. Detta var för att tvåorna skulle lära känna sina nya lärare som dom ska ha nästa år. Det var iskallt och det regnade hela dagen. Men jag slutade tidigt för jag började ju så tidigt. Torsdag 10 april. Idag var jag uppe redan klockan 6 för jag skulle åka med upp till firman i Varberg. Vi var där redan klockan 7. Astrött. Jag fick hjälpa till med att tvätta bilar sen fick jag klippa gräset med en åkgräsklippare. Jag kom hem klockan 18:30. Jättetrött. Fredag 11 april. Idag fick jag vara ledig för jag jobbade så många timmar igår. Tisdag 22 april. Idag var jag uppe i Varberg igen. Jag fick tvätta bilar och klippa gräset med åkgräsklipparen. Var hemma sent idag också. 18:30. Onsdag 23 april. Började klockan 7. Var med på fritids och åt frukost med barnen. Halv nio började skolan. Jag fick vara med på lektionerna och på rasterna. Slutade tidigt. Torsdag 24 april. Var med i skolan hela dagen. På rasterna spelade jag fotboll med eleverna. Fredag 25 april. Idag har jag varit med 1:orna hela dagen. Det var inte lika kul som med tvåorna. Dom hade faddergrupper med fyrorna. På eftermiddagen kollade vi på film om vårens högtider. Sen pysslade vi bokstavspyssel. Bokstaven Xx. Gjorde en xylofon. Sen slutade jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar