onsdag 20 november 2013

Bokuppgift 47

Frågor


Har du läst så långt som du hade tänkt?

Vad har hänt i boken sedan förra måndagen? Blev det som du trodde? (ca 100 ord)

Välj ut någon av personerna och berätta om honom / henne. Både sånt som du vet och sånt som du bara anar. Spekulera!



Ja, jag tycker att jag nästan har läst så mycket som jag har hunnit. Det som har hänt är att Tommy har gjort slut med sin flickvän för att han är kär i flisens flickvän. Dom hittade deras lärares plånbok som dom började att rota i. Dom hittade en bild på honom men han var inte alls lik. Och eftersom att läraren då som heter Micke. Han vill inte att någon tar bild på honom, för om någon gör det så springer han till dom och raderar dom. Och det gör att dom tror att han har gjort något brott. Eftersom att jag redan har läst denna boken 1 gång tidigare så vet jag vad som kommer att hända.


Jag har valt ut en utav huvudpersonerna. Han heter Tommy och är ungefär 15 år gammal. 
Han hänger alltid med sin bästa vän Flisen. Han är kär i Flisens tjej och Flisens tjej är kär i Tommy också men han är för blyg för att berätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar